Frende har i dag eiere på tvers av landet. Når eierne snakker med kundene sine lokalt, er det viktig at profilen vår spiller godt på lag med deres og ivaretar begges integritet.
I co-branding skal alltid logoen til Frende og samarbeidspartner være synlig. Størrelsesforholdet mellom logoene skal settes slik at de oppleves like store. Her er de viktigste faktorene man bør ta med i beregningen når man setter opp størrelser:
Bredde vs. høyde
Noen logoer er avlange, mens andre er høyreiste. Derfor er det viktige å se på den totale summen av arealet de utgjør når man vurderer riktig størrelse.
Font og tykkelse på fonten
Eks: Med sin tykke font og store bokstaver, ser Sparebanken Øst sin logo like stor ut som Frende sin, selv om den har en mindre bredde på eksemplet til høyre.
Størrelse på navnetrekk ift. logoikon
Noen logoer har store logoikon med heldekkende farge, noe som gjør at de “veier mer” optisk sett.
