Vi snakker lett og vennlig, er ærlige og sier ting som de er. Å vite at du er forsikret godt og riktig krever at du faktisk forstår både produkter, vilkår og betingelser. Derfor er vi så forenklet og direkte som mulig, snakker i relaterbar kontekst og legger ikke noe mellom linjene.
Som forsikringsselskap har vi en viktig rolle i folk sine liv og er selvfølgelig alltid profesjonelle og korrekte i språket. Som merkevaren Frende er det likevel
viktig å huske på at vi har rom for å kommunisere i en mer uformell og lettsindig tone der det passer.
Vi er alltid høflige, varme, inkluderende og viser omsorg. Hvis vi må fortelle dårlige nyheter, gjør vi det med lunhet og i en hensynsfull tone. Har
vi gode nyheter, kan vi tillate oss selv å være glade sammen med kunden og gjerne snakke med litt glimt i øyet. En fin huskeregel er tenke på at vi uansett situasjon, er her for å passe på at folk er trygge og har det bra.
Forsikringsbransjen generelt har sitt eget språk som ofte kan være komplisert og tungt for folk flest. Et eget vokabular som noen ganger kan virke “ovenfra og ned” for personer utenfor bank- og forsikringsboblen. Dette jobber vi for å endre i Frende. Vi snur perspektivet og prøver å koble forsikring til det virkelige livet, med en tone of voice som relaterer til alle i våre målgrupper med bredt mangfold og i ulike livssituasjoner.

Se for deg Frende som en person med karaktertrekk. Her ser du hvordan stemmen til merkevaren vil plasseres på en skala for tone of voice.
Frendestemmen er varm, folkelig og gjenkjennelig for de fleste. Trygg og profesjonell, med litt glimt i øyet og en lett og ledig tone.