På kampanjeflater lar vi budskapet få en tydelig rolle. Vi utnytter formatet og skrur opp størrelsene deretter.
Har vi et kort budskap lar vi det få mest mulig av plassen på flaten. Vi skaper en tydelig kontrast i størrelse mellom annen informasjon og hovedbudskapet for ytterligere fokus.
Med lengre budskap kan det være fint å legge til en kort overskrift som tydeliggjør temaet. Her forholder vi oss til mindre kontrast mellom overskrift og brødtekst slik at begge beholder nok synlighet.
Hierarki og størrelsesforhold vil måtte tilpasses hver flate for best mulig utnyttelse, men eksemplene under gir en liten pekepinn på hvordan det bør settes opp.
Under vises et eksempel på størrelsesforhold og tykkelser i en fysisk banner på 300x150 cm og en digital annonse på 980x300 px.

Frende befinner seg på mange flater, både digitalt og fysisk. Dette medfører at punktstørrelser vil måtte skaleres opp og ned parallelt med størrelsen på flaten.
Selv om punktstørrelsene øker eller minsker, skal størrelsesforholdet mellom de forskjellige kategoriene informasjon oppleves likt.
Under vises differansen mellom kategoriene i prosent. Dette behøver man ikke å følge slavisk, men man kan bruke det som utgangspunkt om man er usikker på riktig størrelsesforhold. Det viktigste er at opplevd hierarki ivaretas.
